Aku Pasrah..Aku Redha DugaanMu

Hari nie…pasrah akhirnya…terpaksa jugak ambik cuti…mujur kelas hanya 1 masa..maaf yer anak2…

Masa sakit macm nie…bukan lah masa utk kita bersedih2…bagi saya…nielah masa utk kita menginsafi diri dan buat refleksi apa yg telah kita lakukan pd diri kita selama ini..

Saya tak pandai utk duduk diam…tidur memanjanggg kalau masa cuti…apalagi kalau sakit…macam mak saya..kalau dia sakit pun..dia akan bangun buat kerja…keluarkan peluh katanya..baru cepat sihat…
Kini…giliran saya….biarpun kepala nk pecah…tpi..kene kuat jugak..kene bangkit kn samangat…..

Mulakan hari saya dgn KOPI MINERAL secawan…lega sekejap…then mulalah operasi sya…macam org tak sakit..huhu…kalau org tak kenal sy..memang org akan kata…sya tak sakit…namun..biarlah Allah yg Maha Mengetahuinya..

Apa yg sy buat….haha..masak ayam kicap pekat melekat..bubur utk org sakit dan akhirnya…ROTI..sarang lebah dgn sos butterscotch kegemaran anak bujang saya…

image

image

Abes buat semua tu….rasa mcm nk pitam dah…peluh mencurah2…tak leh tahan dah….time utk berehat…cepat2 makan ubat…then …tidur..!!

Ya Allah…andai ada kesilapanku yg tidak ku ketahui…Kau ampunkan dosaku..Kau sembuhkan lah sakitku ..utk ku terus berjuang mendidik anak bangsa…Kau panjangkan umurku Ya Ran…utk ku selesaikan tugas2ku sbg seorg ibu kpd anak2ku..sesungguhnya hanya padaMu ..aku bermohon..aamiin.

About kintansalleh

Seorang guru dalam masa yang sama adalah seorang Usahawan..Mencipta dunia baru yang lebih bermakna dan sedang menuju ke arah Kebebasan kewangan.. Seorang Isteri kepada seorang suami yg penyayang dan ibu kpd sepasang anak2 anugerah Allah.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s