Pengalaman …mematangkan saya..!!

Hari ini…rasanya sy nak kongsikan perasaan pulak…ye laa..kadang2…asyik jer tulis ttg produk…dh jd juru jual pulak sy nie kaan…walhal…hanya nk sharing jer ttg kehebatan produk2 yg telah sy gunakan. ..so..jom..baca apa luahan hati saya hari ini…

Sebelum tu…biar sy berikan satu gambar mamat palingggggg hensem sekrg…the most wanted mentor in town..hahaha…

image

Taraaa…..nie laa mamat tu…CDM Hagiz Rithduan…atau kami panggil cikgu Apit….kdg2…sy jeritttt jer…Apitttttt. ..hehe..kat pm fb atau whatsapp laaa….bukan jerit betul2…sbb dia nie muda drp sy punn…so..boleh laa main2 sikit…kononnyaaa…!!

Berbalik pd cerita sy hari ini…
Seawal pagi…dtg ke sek…dh kene serang dgn bos no 2…huhu…ntah apa2 ntah..tetiba angin kus kus dia dtg…nk marah2 lee…nk dilayan…nnti menjadi…tp…sbb limit kesabaran sy punnn tinggalll sipiiiii jer…so sy melawan laa sikit…mana tahan dik ooiii…ashik wat keje dia…tp mcm tak dihargai pulak…kita pun manusia jugak….hehehhe..oopps…bukan itu yg sy nk share kan….

Ok..so..hari nie berbuku jugakkk laa dlm hati…gerammmmm sgt2…tp…sebab ilmu MMR yg diberi…serta kesedaran ..yg umur dh meningkat…sy settle down sendiri….hehehhe..

Tetiba…bila rasa geram tu dtg lagi…iskkk..payah kannn nk hilanggg..!!…boleh pulak tgn sy nie mem “pm” …mamat hensem nie…mentor sy nie laaa….
Selalunya..memang setiap pagi sy report kat dia…saja…suka2…kadang2 setakat ..salam jer pun…hahahha…suke..kacau dia…hahaha..

Tapi..hari nie..sebab mood…”baik”…laa sgt kannn….tgh “hot” sikit. ..sy pun pm dia…..adalah yg sy tulis kat dia…sy mitk “sesuatu”..utk “ajar”…bos no 2 sya….hahaha…(ambik ko…hati tgh panazzz kannn.)….
So…sy taip pm..pas tu send..!!
Nak tau apa jadi…????

image

Nampak tak…kat gambar tu…mentor sy tgh marah..??..hahabaha…..

Sy…tunggu..punya tunggu..punya tunggu…smpi laa skrg (masa sy taip cerita nie)…mentor sy x layan apa yg sy mintak..!!! Dia buat “Bodo”…!!!!!…. korang boleh rasa tak apa sy rasa…!!!! GERAMMMM kannn…???!!!! Iskkk…kalau boleh…nak jer…jerit..”apasallll tak reply pm..???”..

Tapi…

image

Hakikatnya….
Itulah mamat ini…
Dia tahu…bila masa nk layan kerenah “kakak didik”nya yg sorang nie…
Dia tahu….mcm mn nak handle org yg tgh marah….
Tindakan nya hari ini…
Buat sy…bertambah KAGUM…
Sbb …dia mengajar sy..sesuatu…
.
.
Kemarahan. ..tak akan boleh membantu apa2 sekali pun…
.
.
Tindakan dia mendiamkan diri…dgn tk menjawab permintaan sy td…membenarkan otak sy..mengemudi dgn lebih rasional..
.
.
Itulah BESTnya ada MENTOR DISISI…
Muda…tapi MATANG BERISI..

Dan akhirnya…ptg2 hari mcm nie…sy mampu menulis cerita hari ini dgn senyuman…lebar sampai ke tepi…puas…!!
Sebab…sy tak jadi insan yg bakal dimurkai…heheh

Comel sungguh cerita sy hari ini …kannnn….
Tq mentorku..!!

About kintansalleh

Seorang guru dalam masa yang sama adalah seorang Usahawan..Mencipta dunia baru yang lebih bermakna dan sedang menuju ke arah Kebebasan kewangan.. Seorang Isteri kepada seorang suami yg penyayang dan ibu kpd sepasang anak2 anugerah Allah.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s