Kategori Gemuk: Lai Lai Lai..which one is yours?

Tolonggggggg...!!! Butang baju nak TERCABUT niee..!!

Tolonggggggg…!!! Butang baju nak TERCABUT niee..!!

Hari ni..boleh pulak sayat terjumpa gambar yang CANTIK BANGETTTTT nie…hehehehe…cuba tengok betul2…nak ketawa pun ada..tapi KESIAN pun ada kannn…terus terang..suami sy pun BERISI jugak..tapi tak de laaa sampai baju tak leh kancing..alhamdulillah..setakat hari nie..tiada petanda2 sakit darah tinggi,kencing manis, gout atau lain2 tu..setakat demam2 biasa tu…adatlaaa..mengurangkan dosa kannn…

Meh sy share apa yg sy jumpa pagi nie…RUPA2NYA ada jenis2 GEMUK jugak kannn…PATUTlaaa…jeng jeng jeng…jom baca..ANDA YANG MANA SATU..???

Kegemukan adalah dimana berat badan kita melebihi 20 peratus ideal .Ini berlaku disebabkan kalori yg masuk kedalam badan kita melebihi kalori yang diperlukan.Maka akan penyebabkan berlaku pengumpulan lemak dibahagian bahagian tertentu badan.

Kegemukan individu boleh dikategorikan kepada 3 jenis iaitu :

Gemuk Air

•Badan mengelambir dan lembik disebabkan oleh kandungan air yang tidak diperlukan berlebihan di dalam badan.
•Badan akan terasa cepat letih dan mengah apabila melakukan aktiviti harian.

Gemuk Angin

• Perut terasa sebu adakalanya sukar untuk membuang angin keluar.
• Mudah mendapat sakit kepala.

GEMUK AIR dan GEMUK ANGIN

Picit bahagian lengan tangan,korang akan merasai lengan tangan mengelambir dan lembik.

Gemuk Daging

• Badan berasa berat dan pejal.
• Mudah penat apabila melakukan tugas harlan.
• Proses penurunan agak lambat berbanding mereka yang gemuk air atau angin mi kerana lemak di dalam badan menjadi tepu dan bergumpal bersama daging.
• Proses penurunan melalui perpeluhan dan mengikut pantang yang disarankan

GEMUK DAGING

Picit bahagian lengan tangan,korang akan merasa pejal dan padat.

Gemuk air dan Gemuk angin mudah untuk turun berat badan tetapi Gemuk Daging mengambil sedikit masa untuk turun. Gemuk Daging berpunca dari lemak yang berkumpul menjadi tepu dan bergumpal bersama daging.

Cara Mengatasinya
Menurut Pakar Pemakanan dari Pusat Maklumat Pengurusan Berat Badan Bhd., M. Premila cara terbaik untuk turunkan berat badan ialah dengan mengambil lebih banyak makanan seimbang dan melakukan senaman secara konsisten. Ini kerana usaha menguruskan badan perlu ditumpukan kepada proses pengurangan lemak atau otot badan dan bukannya air seperti yang dilakukan oleh sesetengah orang.

Tambah beliau, kesilapan mengamalkan diet seumpama itu hanya akan menjadi sia-sia kerana penurunan berat badan yang berlaku hanyalah bersifat sementara. Langkah menguruskan badan yang paling berkesan ialah apabila seseorang dapat mengurangkan berat badan secara konsisten iaitu satu kilogram setiap minggu.

Aduhaiiiii….kawan2…sapa yg SILAP nie..??? ke kita yg tak pandai mengatasi MASALAH..??
Patut laaa asyik2 DIET tak kurus2.hehehe…salah faham rupanya…

kusssss semangattttt...takotnyaaa

kusssss semangattttt…takotnyaaa

SEKSI GILA GAMBAR NIE….TAMBAH SEKSA SAYA LIHAT..!!!

Alhamdulillah..kami tak de laaa se SEKSI macam dalam gambar di atas tu…jauhkan Ya Allah..biarlah sy dan kawan2 dapat bentuk badan yg SEDAPP MATA MEMANDANG..!! sesuai dgn UMUR dan Peringkat Kedewasaan..tak kan laaa umur dh 42 tahun nak badan kurus melidi macam MODEL pulak kannn…en abg sy kata…TAK DE DAGING..hehehe..so..SE ADANYA SAHAJA…
Namun bagi sesiapa yg bermasalah seperti diatas..in shaa Allah..sy ada bantuan TALIAN HAYAT…dgn KOS yg mampu MILIK jugak..BESTNYA..nak SLIM...Tapi dapat SIHAT dan CANTIK..kalau perempuan dapat BONUS…PERAWAN tau…!!

Biar sy PERKENALKAN SEMULA V3SR kami…dan sedikit TESTIMONI KEJAYAAN..!

V3SR ialah satu kaedah BODY RE-PROGRAMMING SYSTEM. Satu kaedah di mana badan kita akan diajar/diprogramkan byk mana makanan/kalori yg sepatutnya dimakan/ambil setiap hari. Ia satu kaedah untuk sihat luar dan dalaman badan juga satu kaedah PROGRAM AWET MUDA secara semula jadi.

… Apa yg membezakan V3SR ngan produk2 lain???..

V3SR BUKAN FOOD REPLACEMENT – oleh itu walaupun selepas TAMAT tempoh program, berat n ukurlilit anda masih blh di maintain kan malah ramai yang turun berat badan!

* V3SR sesuai utk semua golongan lelaki n wanita, samada utk memperbaiki tahap kesihatan, untuk mengubat pelbagai jenis penyakit @ hanya utk slimming..
* V3SR BUKAN shaja satu kaedah yg SELAMAT utk MENGURANGKAN BERAT BADAN, tetapi ia juga akan memberi anda SIHAT, SEXY, DAN PERAWANNNN
* V3SR TANPA berlapar, TANPA suntikan & TANPA meninggalkan makanan kegemaran anda
* V3SR TIDAK langsung menganggu badan anda sekira nya ANDA MASIH MENYUSUKAN ANAK (Breastfeeding)
* V3SR BOLEH diambil ketika mengandung….(Sila berurusan/consult dgn Consultant yg bertauliah shj utk mengetahui apa yg boleh/TIDAK boleh di ambil ketika mengandung)
* V3SR BOLEH diambil untuk menaikkan berat badan
* V3SR TIDAK mengandungi campuran bahan kimia beracun `Sibutramine Hydrochloride’. (Pengambilan bahan kimia ini jika tanpa mengikut dos yang dibenarkan boleh mengakibatkan kemurungan, psikosis atau halusinasi; risiko tekanan darah tinggi; sakit jantung dan kepala serta mempercepatkan denyutan jantung…)
* V3SR SANGAT SESUAI di ambil ketika berpuasa…..(Tiada gastrik/perut berangin, badan rasa segar, Kurang keletihan)

V3SR bukan sekadar Re-programming Body System, tetapi juga satu program yang mengajar bagaimana badan kita BELAJAR UTK MENCEGAH dan MENJAUHKAN PENYAKIT!! Sekali lagi BONUSNYA anda akan kehilangan berat badan yang tidak diperlukan secara semulajadi, anda lebih sihat dan yang paling best sekali adalah kembalinya nostalgia malam pengantin!!

testmoniv3sr_leenazmanzetty

545301_10151274143766788_1632307881_n testi V3SR - yus v3sr2 v3sr5

Ramai lagi yang TELAH BERJAYA….!! Jangan biarkan KEGEMUKAN MENGHANTUI diri anda..!! Jangan Jadi macam niee tauu…

duniapuanseri_gemok

Let’s join V3SR with Us..!!…come and try…sms/whatsapp me at 0197110669..!

About kintansalleh

Seorang guru dalam masa yang sama adalah seorang Usahawan..Mencipta dunia baru yang lebih bermakna dan sedang menuju ke arah Kebebasan kewangan.. Seorang Isteri kepada seorang suami yg penyayang dan ibu kpd sepasang anak2 anugerah Allah.
This entry was posted in Testimoni Terbaik, Uncategorized, V3SR. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s