Sakit Kencing Kotor @ UTI

image

Bagaimana sy nak mula yer…
Sakit kencing kotor…!! Puhh…memanglaaa seksa kalau dah kena kann…dan utk makluman kwn2..sy nie memang drp anak dara ada penyakit nie…semuanya sebab sy tak sukaaa minum air masak…huh..perangai buruk tu…samapi laaa nie ada…hehee

Semalam…waktu bangun awal pagi…sy dh mula rasa akn di “attack” dgn kencing kotor…tp kerana kedegilan sy…sy buat tak tau je…bangun2 terus kemas katil…terlebih rajin laaa pulakkk….sy gi angkat tilam yg berat gedabak tu…cadangnya nk betulkan cadar..nak strechkn cadar…lepass jer selesai…haaa….terusss sakit tu tangkap drp bhg ari2 hingga ke belakang pinggang…Ya Allah. ..sakitnyaaaa…Allah jer yg tahu…biasanya sy nie tahan kalau sakit…tp kali nie…sy smpi menanggis…memang sakit teramat sakit…dalam hati dh mula berkata2…tiada ampunnya sakit nie kali nie…memang kaw kaw..nie..nk kena jumpa Doktor Norila laa nie..sambil tu tangan saya terus jer mencapai BIOEVER kesygan sy…dgn lafaz bismillah dan DA DA..sy sapu …banyakkk2 saya sapu di bhg yg sakit…pas tu saya ambik BVSM..dgn bersulamkan DA DA jugak…sy terus selubung kan diri sy..semantara itu sy kuatkan semangat…FIGHT KINTAN…FIGHT!!..

Terbayang wajah Doktor peribadiku…adoiiii….memang confirm laa kena marah…sebab dia dh pesan banyakkk kali..jaga minumm…jgn tahan kencing..jgn makan organ dalaman…jgn makan sardin…dn mcm2 lagi..memang Doktor itu dh mcm mak sy dh…kalau marah..saya diam jee…huhu…takottt..

Ok..kita sambung…melihat sy menanggis menahan sakit..en suami pun apa lagi…terus suruh siap..gi klinik..katanya…sy nie..masih bertahan lagi dgn berselubungkan BVSM…nk pergi ke tidak..sebab sebenarnya sy TAKOT…Nnti kena marah…uwaaaa….tapi..kalau tak pergi..tak dpt antibiotik..mcm mn nak baik…adoiii…so..sy pun kuatkn hati…pergi jugak…sebelum turun..sy sapu lagi BIOEVER ..sapu dan sapu lagi..Ya Allah. .bantu hambaMu ini..amin.

Sampai di klinik..nampak je muka sy..Doktor dhs gelak…hahaha…sebelum dia ckp apa2..sy dah angkat tangan dulu. ..bg tau hal sebenar…betul sy tahan kencing…dan betul sy sgt2 kurang minum air masak…tambah lagi satu..baru je sehari lepas sy makan sardin…uwaaaa…..semua tu memang salah sy….Doktor ketawa jer…so..tak de ampun nye laa…gi ambik air kencing..doktor tetap nk check jugak…sy pun redha je laa…takott kannn….so..sewaktu proses sy kenc*** tu..tetiba sy terperanjat sgt2…ada DARAH..!! Biar betul..sebab biarpun sebelum2 ini sy memang dh biasa kena sakit nie…tapi tak laa sampai BERDARAH..! Hati sy dah mula rasa ketakutan yg amat…tak pe..jumpa doktor dulu..

Masa doktor sy check urine tu…dia ckp…hah…memanggg ..dh kotorr sgt2..smpi berdarah..mcm mn nie..??? Nasib doktor tu profesional..dia relex jer..then pesan mcm2 supaya sy tak risau kot..mcm biasa dia bg ubat dan antibiotic utk settlekn sakit tu..pas ambik ubat…sy balik ke rumah…dlm perjlnan…sy pelik jugak…biasanya kalau masa sakit nie…mesti nk buang air sakit…pas tu td..sy berdarah..tapi..sy buang air macm biasa jer..tak de rasa sakit pun…doktor pun ada tyn td..sakit tak? Saya jwb..TIDAK..baru sy perasan..muka doktor tu mcm mn bila sy jawab TAK SAKIT..tp..memang betul. ..masa buang air tu tak sakit..biarpun berdarah..alhamdullillah. .Allah bantu sy..

Bila sampai rumah…sy terasa nk buang air lagi…tapi seram jugakkk…kot2 berdarah lagi ke…Dan..memang betul..kali nie..urine sy memang nampak darah nya…Ya Allah. .dugaan apakah ini…namun sy redha..dan sekali lagi…biarpun ia berdarah…sy TIDAK RASA SAKIT masa buang air..biasa jer..lepas tu..sy pun apa lgi…sapu lagi BIOEVER dgn sapuan yg banyak di tempat2 tertentu dan twrus sy selubung lagi dgn BVSM…
Itulah rutin yg sy lakukan selain drp mkn antibiotic dan minum air barli spt pesanan doktor sy.

Alhamdulillah. .hari ni..bila bangun drp tidur…sy dh tak rasa lagi sakit dibhg ari2..dan belakang pinggang..urine sy pun dh semakin bersih…yg pastinya…sy semakin pulih drp sakit KENCING KOTOR..hanya SEHARI shj..Terima Kasih Ya Allah.

Hari ini juga sy simpulkn…ubat2 doktor membantu sy dari segi saintifiknya..sementara usaha sy dgn BIOEVER dan BVSM serta ilmu DA DA yg dipelajari membantu sakit sy pulih dgn lebih cepat…
Mungkin kalau tiada BIOEVER dan BVSM..sy tak pasti sy mampu berjalan utk pergi ke Klinik semlm atau tidak..sebab hanya org yg tahu RASA sakit nie shj yg memahami bagaimana rasanya..syukur..stok BIOEVER sentiasa ada di rumah sy..utk semlm shj..sy habiskn 1 botol BIOEVER. .dan semestinya Selimut ajaib BVSM yg menjadi peneman setia sy …terima kasih banyak2..

Kpd kwn2 yg ada sakit mcm sy…jgn ragu2 utk mencuba spt sy…BIOEVER dn BVSM..penyelamat di kala kecemasan…dan Asbab BIOEVER serta BVSM inilah yg membantu sy pulih dlm SEHARI dismping ubat2 doktor..sygi nyawa kita…usaha selagi terdaya…

image

image

sms/whatsapp sy di 0197110669 utk info BIOEVER dan BVSM..

About kintansalleh

Seorang guru dalam masa yang sama adalah seorang Usahawan..Mencipta dunia baru yang lebih bermakna dan sedang menuju ke arah Kebebasan kewangan.. Seorang Isteri kepada seorang suami yg penyayang dan ibu kpd sepasang anak2 anugerah Allah.
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Sakit Kencing Kotor @ UTI

  1. nani says:

    huhh.perit giler bila terkena jangkitan penyakit kencing kotor ni..saya selalu gak terkena jangkitan penyakit ni..selalunya jumpa doc dia sarankan tuk minum air yg masam perit tu..uwekk..kali saya just minum air barli jerr..alhamdulillahh,urin dah mula jernih..thanks Allah..

    • kintansalleh says:

      Alhamdulillah. ..betul tu…hanya yg dah kene jer fhm bagaimana rasa sakitnya…kdg2 smpi malu kan sis nk jumpa doktor..haaa….air masamm tu…ueekkk….memanggg x sedapppp…
      Syukur.. akk guna bioever…dan kerap minum air barli dik..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s